Herbata

Herbata

HerbataWypijanie odpowiedniej ilości płynów to istotny element prawidłowej diety. Każdy ma swoje ulubione napoje, po które sięga chętniej niż po inne. Aby zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu, częściej powinno się wybierać te zdrowe i zrezygnować z dosypywania cukru. Wskazana jest przede wszystkim niegazowana woda mineralna. Oprócz niej sięgać można po napary ziołowe, świeże soki czy herbatę.

Tradycja picia herbaty liczy sobie wiele lat. Co kraj, to inne zwyczaje związane z zaparzaniem, a następnie spożywaniem tego napoju. Niektórzy dodają do herbaty mleko, inni masło, a jeszcze inni cytrynę lub sok owocowy. Istnieje wiele gatunków herbaty. Jedne są mniej, inne bardziej znane. Do tych ostatnich zalicza się na pewno czarna herbata, a także czerwona i zielona. Zdecydowanie mniejszą popularnością jak na razie cieszy się odmiana żółta. Dopiero od niedawna obserwuje się z kolei wzrost zainteresowania herbatą białą.

Herbata i jej pozytywny wpływ na zdrowie człowieka

Bez względu na to, który gatunek się wybierze, można być pewnym korzystnego wpływu na zdrowie. W dalszym ciągu wiele osób preferuje herbatę czarną. Nie wszyscy jednak doceniają jej właściwości. Napój ten bogaty jest między innymi w witaminy A, B, C i PP. Zawiera też teinę, która działa w taki sam sposób na organizm człowieka jak kofeina. Trudno więc zaprzeczyć pobudzającym właściwościom czarnej herbaty.

Co jeszcze wspomaga herbata?

Poza tym poprawia ona przemianę materii oraz wspiera pracę układu krążenia. Osoby odchudzające się docenią z pewnością właściwości, jaki kryje w sobie czerwona herbata. Jej regularne picie pomaga zwiększyć tempo przemiany materii oraz oczyścić organizm z nadmiaru toksyn. Powstrzymuje rozwój próchnicy, a także reguluje ciśnienie krwi. Za napój o jeszcze szerszych właściwościach zdrowotnych uchodzi zielona herbata. Filiżanka dostarcza dużych ilości przeciwutleniaczy, witamin i minerałów. Wykazuje działanie przeciwzapalne, pomaga w odchudzaniu, a także hamuje starzenie się organizmu.

W piciu herbaty warto zachować umiar, ograniczając się do trzech lub czterech filiżanek na dzień.