Kilka prostych zasad żywieniowych

Kilka prostych zasad żywieniowych

Kilka prostych zasad żywieniowychCzłowiek składa się z tego, co zjada. Dlatego też, sposób odżywiania się jest niezwykle istotną kwestią, o której nigdy nie powinniśmy zapominać. Warto dbać o to, aby jadać zdrowo i pożywnie, z myślą o swoim samopoczuciu i o tym, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Niedopuszczalne jest więc odżywianie się gotowymi produktami wysoko przetworzonymi, które sieją wręcz spustoszenie w naszych ciałach i nie mają na nas dobrego wpływu.

Osoby, które marzą o tym, aby żyć długie lata w dobrym zdrowie i o odpowiednim poziomie sprawności, powinny zastanowić się więc nad swoim trybem i sposobem odżywiania. Jakich podstawowych zasad należy przestrzegać?

Regularne posiłki

Jest to bardzo proste. Przede wszystkim, warto jest jadać regularne posiłki. Powinno być ich około pięciu w ciągu dnia, o równych porach i równych odstępach czasu. Najważniejsze jest zawsze śniadanie, które powinno być sycące i dość kaloryczne. Kolacja zaś winna być lekka i lekkostrawna. Ważne jest również oczywiście to, co zjadamy. Najlepiej jest wszystkie posiłki przygotowywać sobie samodzielnie. Tylko wtedy mamy pewność, co do tego, co zjadamy. Jedzenie gotowe najczęściej zawiera w sobie mnóstwo chemii i kalorii. Często działa również rakotwórczo.

Duża ilość warzyw

Ważne, aby w naszej diecie znajdowała się odpowiednia ilość warzyw. To właśnie one zawierają najwięcej witamin, niezbędnych dla naszego zdrowia oraz funkcjonowania. Dobrze jest urozmaicać dietę i dorzucać nowych warzyw. Najlepiej jadać te sezonowe i regionalne. One bowiem mają najlepszy wpływ na nasz organizm. Postarajmy się kupować warzywa i owoce od rolnika, który nie stosuje chemii i środków ochrony roślin. Idealnym rozwiązaniem jest po prostu żywność ekologiczna, którą można bez problemu kupić na każdym bazarku za niewielkie pieniądze.

Poza tym, dobrze jest również jadać kasze w dużych ilościach i ograniczyć nieco spożycie mięsa. Lepiej zdecydować się na ryby i owoce morza, które są pyszne i bardzo zdrowe. Dostarczają one wielu witamin i przede wszystkim – potrzebnych organizmowi naturalnych tłuszczy omega-3.

https://rodzinazdrowia.pl/nawyki-zywieniowe-ktore-wydluza-nasze-zycie